Szanowni Goście!
Uprzejmie informujemy, że w obiektach sieci Q Hotel wprowadziliśmy Politykę Ochrony Małoletnich zgodnie z ustawą z dn. 28 lipca 2023 o zmianie z dn. 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniu przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
Stanowi ona zbiór zasad i procedur stosowanych w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w hotelu dzieje się krzywda, a także ma na celu zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Q Hotel prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie i uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
USTALENIE TOŻSAMOŚCI DZIECKA i PROCEDURY W PRZYPADKU OKOLICZNOŚCI WSKAZUJĄCYCH NA SKRZYWDZENIE DZIECKA
Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest ustalenie tożsamości dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Pracownicy Recepcji podejmują wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, która towarzyszy dziecku. Warto wiedzieć, że Recepcjonista może m.in.:
Poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzające, że osoba dorosłą ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem. W przypadku braku dokumentu tożsamości lub odmowy jego okazania może poprosić o podanie danych dziecka.
W przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka i osoby dorosłej lub odmowy ich okazania Recepcjonista może zapytać o relację osoby dorosłej z dzieckiem.
Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka może zostać poproszona o wypełnienie stosownych oświadczeń.
Warto wiedzieć, że procedura służy zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom korzystającym z Danego Obiektu oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 maja 2016 roku pracownicy obiektu muszą stosować się do przepisów z zakresu praw dziecka.
Mając uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w hotelu jest krzywdzone, Dyrekcja powinna niezwłocznie zawiadomić odpowiednie służby.
ZATRUDNIANIE OSÓB DO PRACY Z DZIEĆMI
Wszystkie osoby pracujące z dziećmi muszą być dla nich bezpieczne, co oznacza m.in., że ich historia zatrudnienia powinna wskazywać, że nie skrzywdziły w przeszłości żadnego dziecka. Każda osoba zatrudniana przez Q Hotel do prac związanych z edukacją, wypoczynkiem i opieką nad dziećmi jest i będzie obowiązkowo sprawdzana w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Ponadto wszyscy pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi, w tym osoby, które mogą mieć potencjalny kontakt z dziećmi powinny złożyć oświadczenie o braku karalności i o nietoczeniu się postępowań o czyny przeciwko dzieciom.
MONITORING I EWALUACJA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH
1. Przedsiębiorca powołuje Koordynatora odpowiedzialnego za Standardy Ochrony Małoletnich stosowane w Obiekcie i umieszcza jego dane kontaktowe w miejscu łatwo dostępnym dla personelu oraz gości hotelu, w tym również dzieci.
2. Przedsiębiorca określa zakres zadań oraz kompetencji Koordynatora w zakresie przygotowania pracowników do stosowania zapisów Standardów Ochrony Małoletnich, zasad przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposobu dokumentowania tych czynności.
3. Koordynator, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, raz na dwa lata dokonuje monitoringu i ewaluacji Standardów Ochrony Małoletnich.
4. Monitoring i ewaluacja obejmują weryfikację realizacji Standardów Ochrony Małoletnich, reagowanie na sygnały naruszenia zasad i procedur oraz zaproponowanie zmian w dokumencie, zwłaszcza pod kątem dostosowania ich do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
5. Koordynator przeprowadza wśród pracowników Obiektu, raz na 2 lata, ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów Ochrony Małoletnich.
6. W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać naruszenia zasad i procedur Standardów Ochrony Małoletnich w Obiekcie.
7. Koordynator dokonuje opracowania ankiet wypełnionych przez pracowników, sporządza na tej podstawie raport z monitoringu, który następnie przekazuje Przedsiębiorcy. Przedsiębiorca wprowadza do dokumentu niezbędne zmiany i ogłasza pracownikom nowe brzmienie Standardów Ochrony Małoletnich.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących ochrony małoletnich, prosimy o kontakt z Recepcją obiektu, z którego usług zdecydowali się Państwo skorzystać.
Zapisz się do newslettera i bądź z nami na bieżąco!