Q Hotel Plus Wrocław
Q Hotel Kraków
Q Hotel Plus Kraków
Q Hotel Grand Cru Gdańsk
Q Hotel Plus Katowice

Higiena snu – wysypiaj się w hotelu jak we własnym domu

  1. Odkryj możliwości Q Hotel
  2. Blog
  3. Higiena snu – wysypiaj się w hotelu jak we własnym domu
08 lut 2019

Higiena snu – wysypiaj się w hotelu jak we własnym domu

Wybierając się do hotelu, zazwyczaj liczymy, że zastaniemy w nim nawet wygodniejsze łóżko niż we własnym domu. Często rzeczywiście tak jest – niestety nie sam materac decyduje o jakości wypoczynku. Jak zatem zapewnić sobie pełnowartościowy sen podczas zasłużonego urlopu lub podróży służbowej? Podpowiadamy poniżej.

Zadbaj o odpowiednie światło

Jeżeli jesteś w podróży służbowej i cały dzień spędzasz na konferencjach, postaraj się choć od czasu do czasu zaczerpnąć świeżego powietrza. Po zmroku bardzo wskazane jest ograniczenie przebywania przed różnego rodzaju ekranami. Emitują one niebieskie światło, które przyczynia się do problemów z zasypianiem. Zamiast tego postaw na delikatne oświetlenie i rozrywkę w postaci książki, prasy branżowej lub spacerów po mieście.

Nie zmuszaj się do snu

Nawet jeśli rano czeka Cię ważne spotkanie, a nie chce Ci się spać, nie staraj zasnąć się „na siłę”. Skieruj się w kierunku łóżka, dopiero gdy poczujesz zmęczenie, a nie kiedy wskazówki zegara wskażą np. 23. Jeśli przez 15 minut nie uda Ci się zapaść w błogi sen, postaraj zająć się czymś innym – przeczytaj ciekawą książkę lub posłuchaj relaksującej muzyki.

Zrezygnuj z  popołudniowych drzemek

Krótkie drzemki dają energię nawet na 10 godzin – pod warunkiem, że nie trwają dłużej niż pół godziny. Po upływie takiego czasu zapadniesz w głęboki sen, po którym przez resztę dnia będziesz jeszcze bardziej ospały. Mimo wszystko radzimy zrezygnować nawet z drzemek 15-20-minutowych, zwłaszcza w godzinach popołudniowo-wieczornych. W innym wypadku może się to skończyć problemami z zaśnięciem. A jeżeli nie możesz się oprzeć, pamiętaj o nastawieniu budzika!

Wysiłek fizyczny – tak, ale nie przed zaśnięciem

Zmęczenie sprzyja szybkiemu zasypianiu – to jasne. Intensywny wysiłek na kilka godzin przed położeniem się do łóżka może wywołać jednak odwrotny efekt. Aerobik, siłownia czy jazda na rowerze podnoszą ciśnienie krwi i temperaturę ciała, przez co o wiele trudniej się wyciszyć i smacznie zasnąć.

Wieczorem zrezygnuj z gorącego prysznica

Z podobnych względów, co opisane powyżej, na kilka godzin przed snem warto zrezygnować z rozgrzewających kąpieli. Znacznie lepszym pomysłem będzie prysznic w letniej wodzie. Niewskazane są także wieczorne wizyty w saunie oraz solarium.

Zjedz wczesną kolację

Choć dania w naszych restauracjach kuszą o każdej porze dnia, warto pamiętać, aby delektowanie się pysznymi potrawami zakończyło się na 3 godziny przed zaśnięciem. W innym wypadku grożą Ci nie tylko problemy ze snem, ale także z utrzymaniem perfekcyjnej sylwetki.

Powiedz „nie” kawie

Po godzinie 18 zrezygnuj ze wszystkich napojów, które wykazują działanie pobudzające – kawy, coli czy zielonej herbaty. Tuż przed zaśnięciem nie pij nawet wody, aby uniknąć nocnego wstawania do toalety. Uważaj także na alkohol – co prawda zaśniesz po nim szybko, ale za to prawdopodobnie obudzisz się na długo przed budzikiem.

---

Sen stanowi aż 1/3 naszego życia – dla niektórych to doskonała informacja, dla innych wręcz przeciwnie. Bez względu na to, do której grupy należysz, pamiętaj zawsze, że pełnowartościowy wypoczynek to klucz do świetnego zdrowia i urody, a także dobrego samopoczucia. Mamy nadzieję, że w naszych hotelach wyśpisz się wyśmienicie! A już od samego rana zapraszamy na pyszne śniadanie do jednej z naszych restauracji.

Newsletter

Zapisz się do newslettera i bądź z nami na bieżąco!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij