Q Hotel Plus Wrocław
Q Hotel Kraków
Q Hotel Plus Kraków
Q Hotel Grand Cru Gdańsk
Q Hotel Plus Katowice

Słynne kwasy omega 3 - moda czy konieczność?

  1. Entdecken Sie die Möglichkeiten von Q Hotel
  2. Słynne kwasy omega 3 - moda czy konieczność?
26 Juni 2019

Słynne kwasy omega 3 - moda czy konieczność?

Kwasy omega 3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, z których w odżywianiu wykorzystujemy kwas α-linolenowy (ALA), kwas eikozapentaenowy (EPA) oraz kwas dokozaheksaenowy (DHA). Niestety dla nas (bo to kolejna rzecz, o której trzeba pamiętać), a na szczęście dla naszego organizmu, ich spożycie wiąże się z szeregiem korzyści zdrowotnych.

  1. Są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego. Mają korzystny wpływ na funkcje poznawcze u osób cierpiących na różne formy zaburzeń kognitywnych (np. problemy z pamięcią, uwagą, nieprawidłowe wrażenia związane z narządami zmysłów), dzięki występowaniu w ich składzie serotoniny (hormonu szczęścia) mogą osłabiać objawy depresji i agresywne zachowania.


     
  2. Skutecznie obniżają poziom „złego cholesterolu” LDL i podnoszą poziom „dobrego” - HDL. W ten sposób chronią przed miażdżycą zmniejszając ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Regularne spożywanie kwasów omega 3 zmniejsza również ryzyko wtórnych i pierwotnych zawałów serca.


     
  3. Kwas alfalinolenowy, występujący głównie w produktach roślinnych, jest pomocny w podnoszeniu odporności, profilaktyce nowotworowej, cukrzycy, otyłości, osteoporozy a nawet w leczeniu trądziku.


     
  4. Kwasy omega 3 pomagają w chudnięciu! CLA wspomaga aktywność fizyczną zwiększając spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegając jej ponownemu formowaniu. Co ciekawe, działa nawet wtedy, kiedy odpoczywasz :).

Gdzie jeszcze znaleźć omega 3?

Doskonałym źródłem kwasów omega 3 są tłuste ryby dobrej jakości - jeden kawałek makreli, czy plasterek łososia pokrywają już 25% dziennego zapotrzebowania w diecie na kwasy DHA, a dwie sztuki orzechów włoskich - na ALA. Znajdziesz je również w jajkach, pestkach słonecznika, siemieniu lnianym, pieczarkach, oleju słonecznikowym czy oleju lnianym.

Omega 3 bez ograniczeń?

Warto pamiętać, że nadmiar może być równie niekorzystny jak niedobór, dlatego zaleca się spożywanie umiarkowanych dawek u osób cierpiących na cukrzycę i choroby krążenia. Za dużo kwasów omega 3 to np. niebezpieczeństwo nadmiernego krwawienia przy urazach. Bardzo ważny jest również stosunek spożywanych kwasów omega 3 do kwasów omega 6. Oba te tłuszcze potrzebują tych samych enzymów, co oznacza, że spożycie większej ilości jednego z tych kwasów powoduje, że organizm jest w stanie przetworzyć mniejszą ilość drugiego kwasu z tej samej ilości budulca. Optymalny stosunek to 1:5 / 1:4 (Omega-3 / Omega-6).

W Q Hotel zadbaliśmy oczywiście, by wszystkie bogate w kwasy omega 3 i omega 6 produkty były dostępne dla naszych Gości. Zobacz więcej

Newsletter

Melden Sie sich für unseren Newsletter an, um auf dem Laufenden zu sein!

Diese Website verwendet Cookies.

Durch den Besuch akzeptieren Sie unsere Cookie-Politik, nach Ihren Browser-Einstellungen. Mehr in der Datenschutzerklärung.

OK, schließen