Dietetyczka radzi - nie wyrzucaj pestki z awokado

Dietetyczka radzi - nie wyrzucaj pestki z awokado

25 września 2019

Dopiero co wszyscy nauczyli się jak wyciągać pestkę z awokado żeby ją wyrzucić, a nasza dietetyczka mówi - wyciągajcie jak zwykle, ale nie wyrzucajcie! Dlaczego?

Pestka z awokado jest jednym z najcenniejszych źródeł antyoksydantów pochodzenia roślinnego. Antyoksydanty, inaczej przeciwutleniacze, to nasi sprzymierzeńcy walczący z wolnymi rodnikami uszkadzającymi komórki naszego organizmu. Antyoksydanty chronią Cię w szczególności przed chorobami układu krążenia i nowotworami, ale również przed uszkodzeniami układu nerwowego.

Co konkretnie potrafi pestka awokado?

Swoje antyoksydacyjne właściwości pestka zawdzięcza zawartości 4 rodzajów polifenoli, które wykazują szczególnie korzystne działanie w walce z nowotworami; obecnie prowadzonych jest szereg badań w tym zakresie. Ta niedoceniania część popularnego owocu:

  • korzystnie wpływa na obniżenie stresu oksydacyjnego i stanu zapalnego dzięki zawartości luteiny. Stres oksydacyjny to stan braku równowagi pomiędzy wolnymi rodnikami a antyoksydantami, na niekorzyść tych ostatnich. Przy nadmiarze wolnych rodników przeciwutleniacze nie nadążają z ich dezaktywacją co powoduje szybsze starzenie się organizmu i zwiększa zagrożenie szeregiem groźnych chorób., m.in.: cukrzycą, astmą oskrzelową, chorobą Parkinsona, miażdżycą, Alzheimerem itd.,
  • skutecznie obniża "zły" cholesterol LDL,
  • jest produktem o wysokim indeksie przeciwzapalnym (czyli o silnym potencjale przeciwutleniającym, zapobiegającym i eliminującym stany zapalne), o który warto dbać w diecie.

Ale jak to zjeść?

Wysusz, zetrzyj na tarce i dodawaj do potraw lub napojów, najlepiej zimnych. Profilaktyka jest prostsza niż myślisz!

Porada opracowana przez współpracującą z siecią Q Hotel dietetyczkę, Ewelinę Fabisiak.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij