Słynne kwasy omega 3 - moda czy konieczność?

Słynne kwasy omega 3 - moda czy konieczność?

26 czerwca 2019

Kwasy omega 3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, z których w odżywianiu wykorzystujemy kwas α-linolenowy (ALA), kwas eikozapentaenowy (EPA) oraz kwas dokozaheksaenowy (DHA). Niestety dla nas (bo to kolejna rzecz, o której trzeba pamiętać), a na szczęście dla naszego organizmu, ich spożycie wiąże się z szeregiem korzyści zdrowotnych.

  1. Są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego. Mają korzystny wpływ na funkcje poznawcze u osób cierpiących na różne formy zaburzeń kognitywnych (np. problemy z pamięcią, uwagą, nieprawidłowe wrażenia związane z narządami zmysłów), dzięki występowaniu w ich składzie serotoniny (hormonu szczęścia) mogą osłabiać objawy depresji i agresywne zachowania.


     
  2. Skutecznie obniżają poziom „złego cholesterolu” LDL i podnoszą poziom „dobrego” - HDL. W ten sposób chronią przed miażdżycą zmniejszając ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Regularne spożywanie kwasów omega 3 zmniejsza również ryzyko wtórnych i pierwotnych zawałów serca.


     
  3. Kwas alfalinolenowy, występujący głównie w produktach roślinnych, jest pomocny w podnoszeniu odporności, profilaktyce nowotworowej, cukrzycy, otyłości, osteoporozy a nawet w leczeniu trądziku.


     
  4. Kwasy omega 3 pomagają w chudnięciu! CLA wspomaga aktywność fizyczną zwiększając spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegając jej ponownemu formowaniu. Co ciekawe, działa nawet wtedy, kiedy odpoczywasz :).

Gdzie jeszcze znaleźć omega 3?

Doskonałym źródłem kwasów omega 3 są tłuste ryby dobrej jakości - jeden kawałek makreli, czy plasterek łososia pokrywają już 25% dziennego zapotrzebowania w diecie na kwasy DHA, a dwie sztuki orzechów włoskich - na ALA. Znajdziesz je również w jajkach, pestkach słonecznika, siemieniu lnianym, pieczarkach, oleju słonecznikowym czy oleju lnianym.

Omega 3 bez ograniczeń?

Warto pamiętać, że nadmiar może być równie niekorzystny jak niedobór, dlatego zaleca się spożywanie umiarkowanych dawek u osób cierpiących na cukrzycę i choroby krążenia. Za dużo kwasów omega 3 to np. niebezpieczeństwo nadmiernego krwawienia przy urazach. Bardzo ważny jest również stosunek spożywanych kwasów omega 3 do kwasów omega 6. Oba te tłuszcze potrzebują tych samych enzymów, co oznacza, że spożycie większej ilości jednego z tych kwasów powoduje, że organizm jest w stanie przetworzyć mniejszą ilość drugiego kwasu z tej samej ilości budulca. Optymalny stosunek to 1:5 / 1:4 (Omega-3 / Omega-6).

W Q Hotel zadbaliśmy oczywiście, by wszystkie bogate w kwasy omega 3 i omega 6 produkty były dostępne dla naszych Gości. Zobacz więcej

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij